1. Wat wil je zeggen?

Zomaar even een leuke foto maken en plaatsen, het is de grootste valkuil voor je merk. Denk het vooraf goed uit. Bijvoorbeeld met vragen als:

  • Welk doel wil je bereiken met je foto of filmpje?
  • Wat is de boodschap die je over wilt brengen, en voor welke doelgroep?
  • Welke beeldstijl hanteer je?
  • Past dit binnen de uitstraling van je merk?

2. Gescripte beelden zijn ook spontaan

Leer van bekende vloggers of Instagrammers: je foto’s of filmpjes mag je best scripten. Ook dan is het nog authentiek. En de kans dat je je doel bereikt is veel groter.

3. Vooruit werken mag

Gun jezelf een ‘voorraadje’. Dat geeft rust. Maak een kalender, zodat je weet wat je wanneer voor welke doelgroep wilt plaatsen.

4. Benut inhakers

Ook voor beelden die je zelf met je telefoon maakt gelden de ‘marketingwetten’. Inhakers werken bewezen goed, dus lift mee op de seizoenen, kerst of een actuele gebeurtenis.

5. Gebruik hulpmiddelen

Gebruik de foto- en filmopties van je telefoon optimaal. Vaak kun je in de instellingen van alles aanpassen, zorg bijvoorbeeld altijd voor een zo hoog mogelijke resolutie. Maar ook handige hulpmiddelen zoals een statiefje of extra lensjes kunnen je foto’s flink upgraden.

Meer dan een mooi filter

Zelf schieten? Zeker doen! Maar wel op zo’n manier dat het je merk ook echt helpt. En dat gaat verder dan een mooi filter uitzoeken.

 

*Ja, de foto bij dit blog is inderdaad gemaakt met de smartphone van Jacqueline 😉