In 5 stappen naar een sterk merk.

Echt goede marketing? Die krijg je als je elke uiting vanuit de juiste context maakt. Vanuit de basis van je merkstrategie. En vanuit content die hout snijdt. Voor je klanten en je (potentiële) medewerkers. Hoe we dat bereiken? Samen met jou. En de 5 stappen van onze bewezen aanpak.

Onze aanpak

Al meer dan 10 jaar helpen wij bedrijven met hun marketing. Vanuit een doordachte aanpak bouwen we online en offline aan slimme campagnes en een sterk merk. De 5 stappen van onze bewezen aanpak:

Stap 1. De Why – waar staan jullie voor?

Waarom doet jouw organisatie wat het doet, wat is de gedeelde Why? Elke uiting, elke campagne en elk intern project is te benutten om de identiteit te verankeren. Zodat de identiteit tot in de haarvaten van de organisatie doordringt en een sterk, authentiek merk ontstaat. Dát noemen wij een puur merk.

Stap 2. Doelgroepbepaling – voor wie doe je het eigenlijk?

Voor welke doelgroepen is jouw dienst of product interessant? Maak het zo specifiek mogelijk, want elk aanbod vraagt om een eigen doelgroepbepaling. Zodat je je marketing effectief in kunt zetten. Hoe ziet jouw ideale klant eruit?

Stap 3. De propositie – welke klantdromen maak je waar?

Jouw diensten of producten voegen iets toe voor je klanten. Ze lossen een probleem op of maken juist iets nieuws mogelijk. Kruip in de huid van je klant; wat is voor hem of haar belangrijk? En waarom geeft juist jouw oplossing het resultaat dat je klant zoekt?

Stap 4. Contentmarketing en campagnes – hoe bereik je je klanten?

Content komt in allerlei vormen en maten. Van een magazine tot een animatiefilmpje, van een social mediacampagne tot een blog. Maar weet je wat je klanten willen horen? En hoe je het doel van je marketingcampagne bereikt?

Stap 5. Van marketingstrategie tot uiting – hoe ziet de optelsom eruit?

Identiteit, merkstrategie, doelgroep, propositie en campagnes vormen samen één totaalplaatje. Zo bouw je doorlopend aan een puur merk. En veranker je keer op keer de kracht van jouw merk. Dat levert veel op: nieuwsgierige prospects, enthousiaste klanten en betrokken medewerkers.

Springfish en jouw marketing

Hoe Springfish je helpt bij de optelsom van jouw marketing? Met een frisse blik en scherpe vragen komen we er samen in interactieve sessies achter hoe die optelsom er voor jullie uitziet. En wat je daar ook voor nodig hebt, wij helpen je graag. Van strategie tot realisatie.

Zo helpen wij je onder andere met:

Sommige bedrijven helpen we met bouwstenen rondom strategie, content en vormgeving. Voor andere bedrijven vormen we de flexibele marketingtak die alle marketingactiviteiten oppakt. Marketing van kop tot teen noemen we dat. Wij springen daar in waar jij hulp bij nodig hebt.

Dat levert veel op. Een duidelijke propositie, effectieve campagnes en meer tijd voor dat waar je goed in bent. Maar ook warm contact met je klanten, enthousiaste medewerkers en meer sollicitanten. Nieuwsgierig geworden? Kom eens binnenvallen in onze studio of mail Danielle.

Verder praten?

We zijn gek op een goed gesprek.
Dus leuk!

Download de whitepaper

In 5 stappen van strategie naar resultaat

Voor wie doen we het?

Ook bouwen aan een sterk merk?

Click here to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Scroll naar top