1. Mensen willen ‘echt’
Er is een grote vraag om authenticiteit. Want mensen willen geen reclame, maar waargebeurde verhalen. Geen folders, maar praktijkcases en inhoudelijke artikelen. De opkomst van contentmarketing is hier een duidelijk voorbeeld van.
2. Democratisering van communicatie
Communicatie democratiseert: elke klant en elke medewerker kan zijn ervaringen met je merk eenvoudig online delen met de rest van de wereld. Dat betekent ook dat iedereen invloed heeft op de uitstraling en de communicatiedoelstellingen van jouw merk.
3. Organisaties veranderen
De steeds grotere opkomst van nieuwe organisatievormen heeft invloed op de communicatie rondom je merk. De professionals in de business staan centraal, en geven aan wat zij nodig hebben. Dit leidt binnen veel organisaties tot dilemma’s over hoe om te gaan met de communicatie-uitingen vanuit zoveel verschillende kanten. Wil je gids of waakhond zijn rondom je merk?
What you see is what you get
Wij geloven dat deze trends veel kansen bieden voor organisaties die authentiek zijn. Daarbij is de voorwaarde wel dat de identiteit voor iedereen, zowel intern als extern, helder is. Dan is het alleen maar heel mooi als er vanuit veel kanten over je merk gepraat wordt. Laat je daarom verrassen door de creativiteit en het enthousiasme vanuit onverwachte hoeken.
Doe nu de Puur Merkscan en test hoe puur jouw merk is.