‘Geen kunstmatige toevoegingen’ staat tegenwoordig op veel producten in het supermarktschap. Er is een duidelijke trend waarneembaar; mensen willen ‘echt’. Geen reclames, maar waargebeurde praktijkervaringen. Geen mooie verkooppraatjes, maar inhoudelijke artikelen. Dan ontstaat er een puur merk.
De inburgering van social media versterkt deze roep om authenticiteit nog eens. Elke klant en elke medewerker kan zijn ervaringen met je merk op eenvoudige wijze delen met de rest van de wereld.
Is dit erg? Niet als je een authentiek merk bent. Dat staat voor zijn ‘Why’ en zijn kernwaarden. (Wil je meer weten over de Why en de Golden Circle van Simon Sinek? Bekijk dan hier het TEDx filmpje).
Een authentiek merk bouwen
Met gerichte activiteiten op diverse lagen bouw je een puur merk. Zowel binnen als buiten. En op verschillende niveaus. Binnen het merk, binnen de campagnes en de middelen en binnen de verandercommunicatie rondom projecten. Op al deze niveaus komen de Why en de kernwaarden terug. Waar geloven wij in? Hoe dragen we dat uit? En wat betekent dat voor onze strategie, onze communicatie, onze diensten en onze dienstverlening?
Hoe puur is jouw merk?
Benieuwd naar de authenticiteit van jouw merk? Doe de scan ‘Hoe puur is jouw merk’, met 26 vragen om inzicht te krijgen in de authenticiteit van jouw merk.