Waarschijnlijk zit je op een goudmijn van kennis. De experts binnen jouw bedrijf barsten van de kennis en ervaring: een ijzersterke manier om (potentiële) klanten te triggeren. Maar hoe krijg je al die kennis op een slimme en effectieve manier bij je doelgroepen?
Weet wie je experts zijn
De eerste stap is om intern te achterhalen hoe groot je goudmijn eigenlijk is. In de praktijk zien we vaak dat sommige experts al heel goed zijn in het naar buiten treden met hun kennis, terwijl anderen wat meer bescheiden zijn. Zonde! Zaak dus om alle experts in kaart te brengen, zodat je ze een passend podium kunt geven.
Visie & ervaring
Om effectief je doelgroepen aan te spreken, is het slim om zowel je visie als je praktijkervaringen te delen. Content op basis van best practices doet het altijd goed. En reference cases waarin de klant aan het woord komt hebben nog een bijkomend voordeel: mensen kiezen graag voor een partij waar iemand anders ook voor gekozen heeft.
Verschillende verspreidingsvormen
Persoonlijke voorkeuren voor hoe iemand content tot zich wil nemen spelen ook binnen jouw doelgroepen een rol. Zorg er dus voor dat je je content in verschillende vormen deelt, zodat je een kwalitatief goed bereik binnen je doelgroep hebt.
Een kleine greep uit de mogelijkheden:
- Infographic
- Reference case
- Kort artikel met tips
- Visie-artikel
- Whitepaper
- Webinar
- Podcast
- Mailing met maandelijkse tip/ inhoudelijke update
- Artikel over onderzoeksresultaten
- Video
- Kleinschalige kennissessie
- Congres/ klantendag
- Congressen/ beurzen van bijvoorbeeld een vakplatform
Op zoek naar nog meer inspiratie? Ontdek de 36 handige vormen van content of neem contact op met Danielle.
Hergebruik van content
Gelukkig is het niet nodig om voor elke vorm compleet nieuwe kennis uit te denken: recycle je content. De strekking van een artikel over onderzoeksresultaten kun je in een infographic verwerken, en de uitkomsten diepgaander in een whitepaper. De ideeën uit een visie-artikel kunnen in een webinar worden weergegeven. En bestaande reference cases kunnen de basis vormen voor een maandelijkse nieuwsbrief of een jaarlijkse bundeling in een mooi magazine. Zo kun je de kracht van kennis op een pragmatische en effectieve manier inzetten.