Gaan we dan weer terug naar papier?
Nog niet zo lang geleden vervingen we juist allemaal het papieren relatiemagazine voor een digitale variant. Toch is er wel degelijk iets anders aan de hand. De magazines die we nu ontwikkelen, komen niet in de plaats van een Ezine of de nieuwsbrief, maar zijn een aanvulling op de digitale varianten.
Magazine 2.0
Het magazine nieuwe stijl wordt dan ook anders ingezet dan de papieren uitgaven van vroeger of de nieuwsbrief van vandaag. Het wordt veel minder vaak uitgebracht, denk aan 1 keer per jaar en gecombineerd met frequente digitale nieuwsbrieven.
Het is lang houdbaar, tastbaar en bevat inhoudelijke artikelen die interessant zijn voor de doelgroep. Zo wil NS met het uitbrengen van een papieren ‘glossy’ haar doelgroep inhoudelijke artikelen bieden over het thema Mens & Werk. Het doel hiervan is om een positieve perceptie te creëren over de afdelingen die voor inhuur, instroom en doorstroom zorgen.
Swap Support, Sonum International, Plainwater en Finext willen met hun gezamenlijke magazine QNNCT duidelijk maken dat ze een geïntegreerde waardenketen rondom het thema Performance Management bieden. Door als vier organisaties samen een magazine uit te brengen, met visie-artikelen, columns en cases uit de praktijk, kan iedereen zijn eigen expertise duidelijk neerzetten binnen de gezamenlijke aanpak.
Volwaardige plaats in de middelenmix
Het papieren magazine is een nieuw element in de middelenmix die je als merk in kunt en moet zetten om je merk te blijven ‘laden’. Papier krijgt zo een volwaardige plaats. Nooit als doel op zich. Maar wel als mooi, tastbaar en aanvullend middel om je doelstellingen te ondersteunen.
Terug naar papier? Nee, volgens mij zetten we een stap verder met papier.
Meer marketingtips?
Meld je hier aan en ontvang elke maand een handige marketingtip.